Javítanák a Cuha-völgy vasúti közlekedést

A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke szerint 20-25 évre megoldanák a régió vasúti közlekedését a GYSEV Zrt.-nél feleslegessé vált Jenbacher motorvonatokkal, melyek egyike már különvonatként közlekedett Győr és Veszprém közt a szövetség szervezésében.

Bödecs Barnabás elmondta, hogy mivel a GYSEV Zrt. villamosította magyarországi vasútvonalait, azokon új villamos motorvonatok állnak szolgálatba, és 12 korszerű motorvonat feleslegessé válik a társaságnál. A szövetség ezért azzal a kéréssel fordult a MÁV és a MÁV Start vezetéséhez, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkárságához, találjanak megoldást arra, hogy ezek a vonatok a térségben maradhassanak.

 

Cuha-völgy vasúti közlekedés

A GYSEV Zrt. Jenbacher típusú motorkocsija különvonatként már ment Eplény és Veszprém között figyelemfelhívás céljából

 

A jelenleg Győr és Veszprém között közlekedő csehszlovák motorvonatok nem alkalmasak a hegyvidéki közlekedésre, állandóan elromlanak és lassan járnak, ugyanakkor a négytengelyes, majdnem húszéves osztrák gyártmányú kocsik kisebb tömegükkel és kedvezőbb fogyasztásukkal az üzemeltetési költségeket is csökkentenék. Az új motorvonatok megfelelő fékrendszerrel lejtős pályán is meg tudnak állni, így Eplényben is ki lehetne alakítani legalább egy megállóhelyet.

 

/T.D.